Hvordan sosial media kan hjelpe en bedrift

Sosiale medier har endret måten bedrifter kommuniserer med sine kunder så vel som hverandre. 

Det er nå et verktøy for toveiskommunikasjon som lar firmaet ditt engasjere seg med din eksisterende og potensielle kundebase.

Uansett størrelsen på virksomheten din, kan sosiale medier være et veldig praktisk og nyttig verktøy som er nøkkelen til å utvide merkevaren og publikummet ditt. Når du blir en offisiell bedrift, vil du også ha fordelen av å kommunisere med publikummet vårt på tvers av flere profiler.

1. Bli kjent med din kundekrets

Mer enn noe annet er den største fordelen med sosiale medier muligheten til å kommunisere direkte med publikum. Sosiale medier-profiler lar deg overvåke følgere-feeds og lese anmeldelser om bedriften din. Ved å legge til profilen din til forskjellige B2C- eller til og med industribaserte grupper, kan du også se etter potensielle tilknyttede selskaper og fremtidige kunder.

Ikke bare det, men sosiale medieverktøy som Google Analytics eller Facebook Meta Business Suite gir flyttefirmaet ditt verdifull innsikt i kundenettverket ditt ved å fortelle deg deres alder, demografi og kjønn. På den måten kan du lage innhold som vil appellere til din spesifikke målgruppe og generere trafikk til nettstedet ditt.

2. Vis frem merkevaren din

En sterk tilstedeværelse på sosiale medier vil hjelpe deg å vise frem flyttevirksomheten din til et mye større publikum og generere mye mer eksponering enn om du ikke var på den. Hvis bare én person deler innholdet ditt på sosiale medier, har det potensial til å bli sett av en enorm mengde mennesker som kan bli potensielle kunder.

Når du blir SendAnbud.no-partner, vil du også ha muligheten til å bli vist frem via våre firmaprofiler. For øyeblikket har Twitter-siden vår over 1000 følgere og Facebook har over 2500, noe som potensielt kan øke din online tilstedeværelse ytterligere. For å bidra til å promotere våre partnere for flytting, kartlegging og formidling, lager vi en rekke sosiale medier-innlegg som viser den kontinuerlige innsatsen som legges ned. Partnerne våre har en sjanse til å øke følgere på nettet ved å bli nevnt i publiseringer som:

  • Velkommen til nye partnere
  • SendAnbud.no´s best anmeldte partnere i måneden
  • Enkelte historier fra flyttebyrå
  • Bedriftsstudier

3. Utvid kundekretsen din

Facebook er et flott sosialt nettverk for å oppsøke nye kunder. Å bruke hashtags som #billigflyttebyrå, #eindomsmegler eller #pristakstmann som er relatert til virksomheten eller bransjen, kan hjelpe deg med å finne flere potensielle kunder. Det gir deg også en mulighet til å lage dine egne hashtags som kunder deretter kan bruke for å gi lett tilgjengelig tilbakemelding eller stille spørsmål.

4. Umiddelbar tilbakemelding fra kunder

Sosiale nettverk som Facebook, Twitter og LinkedIn betyr at kunder kan gi deg ærlige tilbakemeldinger som vil hjelpe deg med å forbedre tjenestene dine og gi deg et godt rykte når folk søker i bedriften din på nettet (hvis tilbakemeldingene er positive). Det gir deg også en mulighet til å diskutere eventuelle klager, spørsmål eller problemer som kunder kan ha raskt og tydelig.

Ikke glem å bruke meldingstjenester profilen kan komme med for å sikre at du diskuterer sensitive emner privat med kunder eller andre bedrifter.

5. Overvåk konkurrentene dine

Et annet nyttig aspekt ved sosiale medier er at konkurrentene dine sannsynligvis bruker de samme nettverkene, slik at du kan overvåke sidene deres og se om de gjør noe som bedriften din også burde gjøre. Det er et flott verktøy for å hjelpe deg å finne måter å også ligge i forkant av dem.

6. Reduser markedsføringskostnader

Sammenlignet med tradisjonelle markedsføringskanaler for annonsering der du trenger et stort budsjett, er markedsføring på sosiale medier gratis. Du kan kjøre konkurranser på Twitter, Facebook, LinkedIn og Google+ for å engasjere publikum, øke antall følgere og øke kundebasen. Ikke glem at når du blir en offisiell partner, er det en ekstra gratis profil du kan bruke.

Hvis du oppdager at profilene dine på sosiale medier begynner å ta fart og publikum fortsetter å vokse, er det potensiale for å kjøpe annonser på sosiale medier for å markedsføre bedriften din ytterligere. Til tross for at dette er en tilleggsavgift, er dette en mye mer kostnadseffektiv form for digital markedsføring sammenlignet med andre annonseringskanaler.