Anbudsvarsling fra SendAnbud.no

Registrer deg og få tilgang til anbudsvarsling som bedrift


Hvordan fungerer det?

Vi investerer i annonsering på nett, slik at du ikke trenger det. Online annonsering kan koste tusenvis. La oss gjøre det harde arbeidet, og la deg fokusere på det du kan best.

Kunder kommer til oss med sine anbudsbehov

Du kan være trygg på at vi alltid vises øverst på Google, slik at kundene dine kan finne oss raskt og enkelt.

Vi samler inn informasjonen deres og sender til deg i sanntid

Vi sørger for at kontaktopplysningene er nøyaktige og detaljerte. Vi jobber hardt for å unngå feil potensielle kunder.

Du diskuterer tilbud med kunden, ingen budkrig

I motsetning til andre lead-generatorer lar vi deg kontakte kunden, noe som eliminerer en budkrig med andre selskaper. Andre partnere vil aldri se prisene dine.

Vi jobber kun med de beste bedriftene

Du vil bli en del av et regulert og organisert nettverk av fagfolk innen eiendom, landmåling og flyttebransjen. Alle våre partnere er verifisert av oss og anmeldt av ekte mennesker.

Fordeler ved å registrere din bedrift med SendAnbud.no

Motta ulike forespørsler fra private og bedrifter i Norge hvis du er en offentlig godkjent og anerkjent selskap.

  • Bygg opp din bedrift
  • Spar tid
  • Maks profitt
  • Returlast
  • Bli synlig
  • Få flere kunder
  • Høyere rangeriing på Google
  • Økt effektivitet
  • Stabilitet og sikkerhet
  • Få utvidet nettverk

Ring oss i dag: +47 815 21021 (Mandag - Fredag Kl.08.30 - 16.00)  

Vi har hjulpet mange bedrifter med å finne anbudsoppdrag, utvide teamet sitt og virksomheten.

Forretningsmodellen vår er unik, og tilbyr funksjoner og fordeler som du ikke kan få med provisjonsbaserte modeller. Det er gratis å bli med, uten provisjon, du beholder 100 % fortjeneste, og vi overlater tilbudet til deg, noe som betyr at det aldri vil være en budkrig.

Hvordan skrive tilbud på anbud?

Når det legges ut et anbud vil oppdragsgiver som regel motta mange tilbud. Hvordan kan du skrive tilbud på anbud som blir lagt merke til, slik at du får oppdraget?

Hvordan skrive tilbud på anbud? Dette er noe mange er usikre på. Kampen om oppdrag som legges ut på anbud er ofte intens, og det gjelder derfor å ha et godt tilbud til oppdragsgiver.

Noen oppdragsgivere tenker primært på kostnadene, mens andre også vektlegger erfaring, tidspunkt for utførelse av oppdrag eller lignende.

Slik skriver du et anbud

For at et anbud skal vekke kundens interesse bør teksten være velformulert og tydelig. Anbudet bør heller ikke være for langt, og det bør ha et ryddig oppsett.

Informasjon som bør komme med og i hvilken rekkefølge.

Det skader heller ikke å ha en hyggelig tone i teksten din. Du kan gjerne starte anbudet med en personlig hilsen til kunden, av typen «Hei, Navn».

Du kan også gjøre et anbud mer personlig ved å opplyse om hvor langt unna du bor. Da skjønner kunden at anbudet er skrevet spesifikt for vedkommende.

Dernest bør du tydeliggjøre at du har forstått oppdraget ovenfor kunden. Fremhev også at du har kompetanse på dette området, for eksempel ved å trekke fram tidligere erfaring. Har du gjennomført mange lignende oppdrag kan dette være verdt å nevne.

Husk å opplyse om når oppdraget kan utføres. Dette er ofte an avgjørende faktor for hvorvidt kunden velger deg eller ikke. Du bør også vise kunden at du og/eller firmaet ditt er et trygt valg når du fyller ut en anbud mal.

Fremhev eventuelle sertifiseringer og mesterbrev, slik at kunden ser at tjenestene du tilbyr er av god kvalitet. Enkelte formuleringer kan være lurt å ha klart i et standarddokument - for eksempel opplysninger om erfaring, utdanning, tilholdssted og lignende.

Deretter kan dette dokumentet hurtig tilpasses den enkelte kunden. Ellers kan vi anbefale at du foreslår å komme på befaring hos kunden, og på den måten vise interesse for kundens spesifikke behov.

Hva er et anbud?

Et anbud er et juridisk bindende tilbud for utførelse av tjenester eller arbeid, og utlyses gjerne av større bedrifter, kommuner, statlige instanser eller til og med private.

Skal det for eksempel anlegges en park i en bydel, vil kommunen legge dette arbeidet ut som et anbud. Ulike bedrifter med kompetanse på området vil da sende sine tilbud til kommunen, der de gir en oversikt over kostnader, tidsbruk og lignende.

Kommunen vil gå gjennom tilbud på anbud, før de velger ut den mest velegnede kandidaten for arbeidet. Anbudsjobber kan være en viktig inntektskilde for mange bedrifter, og det er derfor viktig å kunne skrive gode tilbud på anbud.

Utforming av tilbud tar tid

Dersom bedriften din får øye på et anbud som er av interesse, starter som regel jobben med å utforme et tilbud på anbudet. Dette kan være en tidkrevende prosess, siden tilbudet bør appellere best mulig til oppdragsgiver.

Hvordan skrive tilbud på anbud som faktisk vekker oppdragsgiverens interesse? Her er det flere faktorer som skal klaffe.

Husk at oppdragsgiver ikke nødvendigvis bare ser på prisen du skal ha for arbeidet. Også antatt tidsbruk, hvor bedriften din holder til og hvor høy kvalitet du leverer spiller inn.

  • Kostnader
  • Tidsplan
  • Tilholdssted
  • Kvalitet
  • Erfaring

Det kan ta tid å skrive et tilbud på anbud. Bruker du for lang tid risikerer du at oppdragsgiver allerede har mottatt mange gode tilbud, at ditt tilbud havner i skyggen av disse. Det gjelder å være rask om du skal vinne anbudsrunden.

Hvordan vinne anbud?

Skal bedriften din vinne et anbud, gjelder det å lese nøye gjennom anbudet fra oppdragsgiver. Finn ut hva nøyaktig de ser etter, når jobben skal være utført (frist), hvor mye jobben maksimalt kan koste - og lignende.

Tilpass deretter tilbudet ditt slik at det oppfyller oppdragsgiverens krav. Det kan være fristende å sende tilbudet før du engang har lest anbudsbeskrivelsen, i håp om å være den første som tar kontakt. Ta deg heller tid til å lese anbudet skikkelig, slik at du viser at du har satt deg inn i saken.

Dersom oppdragsgiver synes at tilbudet ditt er bedre enn konkurrentenes tilbud, vil du mest sannsynlig vinne anbudet. Dette krever at prisen ikke er for høy (men heller ikke avskrekkende lav), og at du får frem at du har kompetansen som trengs.